Deklaracja dostępności Wrocławski program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV)

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Wrocławski program profilaktyki zakażeń wirusem brodawczaka ludzkiego (HPV).

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Wygląd menu nie jest taki sam na wszystkich stronach,
  • Po powiększeniu widoku strony do 200% nie widać całości informacji ze strony,
  • Nie wszystkie informację są widoczne w orientacji pionowej i poziomej,
  • Tytuły stron nie posiadają poprawnej struktury,
  • Linki do dokumentów do pobrania nie posiadają informacji o formacie oraz rozmiarze plików,
  • Nagłówki w kodzie nie są zdefiniowane w odpowiedniej kolejności,
  • Ramki na stronie nie posiadają tytułów,
  • Cel i działanie niektórych linków nie są łatwe do zrozumienia,
  • Niektóre elementy graficzne przekazujące informacje nie posiadają tekstów alternatywnych,
  • Dekoracyjne elementy nie posiadają pustego atrybutu <alt>,
  • Treści obcojęzyczne nie mają zdefiniowanego języka,
  • Mniejsza szerokość oraz wysokość widoku strony ogranicza treść strony,
  • Niektóre elementy nie posiadają odpowiedniego kontrastu,
  • Linki tekstowe nie są poprawnie wyróżnione wizualnie,
  • W kodzie strony znajdują się elementy HTML służące prezentacji,
  • Dokumenty do pobrania nie są dostępne cyfrowo.

Wyłączenia

  • zdjęcia, obrazki oraz pliki PDF zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Aneta Kubisa.
  • E-mail: aneta.kubisa@um.wroc.pl
  • Telefon: +48 71 777 71 73

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prezydent Wrocławia
  • Adres: pl. Nowy Targ 1-8; 50-141 Wrocław.
  • E-mail: kum@um.wroc.pl
  • Telefon: +48 71 777 77 77

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziby Urzędu Miejskiego Wrocławia:

W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:

Szczegółowe informacje i wniosek znajdują się na stronie: https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8853/usluga-tlumaczenia-jezyka-migowego-podczas-wizyty-w-umw

Do każdego z budynków można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  • ul. Wojciecha Bogusławskiego 8,10

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne od ul. Bogusławskiego 8 i klatka boczna,
klatka boczna nie jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi główne są przeszklone, rozsuwane automatycznie zarówno w wejściu głównym od ul. Bogusławskiego 8 jak i w wejściu od ul. Bogusławskiego 10 do sali S5,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne od ul. Bogusławskiego 10,
  • wejście od ul. Bogusławskiego 6,
  • wejście do Biura Obsługi Klienta, sala S4,
  • toaleta dla osób z niepełnosprawnościami na parterze i na pierwszym piętrze,
  • Biuro Wrocław bez Barier pokój 125,

portiernia jest po prawej stronie od wejścia głównego,
winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Bernardyńska 5

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
biura zlokalizowane są na parterze w budynku mieszkalnym,
drzwi wejściowe są drewniane, prowadzą do przedsionka, nie otwierają się automatycznie,
w pobliżu wejścia jest sekretariat,
brak windy,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Hubska 8-16

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą wejścia od ul. Hubskiej i od strony parkingu,
drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • Centrum Obsługi Mieszkańca,

recepcja jest przy wejściu głównym od ul. Hubskiej,
w holu głównym jest tablica informacyjna,
winda jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze i na pierwszym piętrze,

  • ul. Kuźnicza 43-45

przed budynkiem nie ma miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami,
biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
do budynku prowadzi wejście główne, drzwi nie otwierają się automatycznie,
brak windy,
brak recepcji/punktu informacyjnego,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul Kuźnicza 56

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne, drzwi są drewniane, brak możliwości wejścia do budynku dla osób niemogących poruszać się po schodach, schody nie mają obustronnych poręczy,
biura zlokalizowane są na pierwszym piętrze w budynku mieszkalnym,
brak windy, brak recepcji,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Kotlarska 41

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • Centrum Obsługi Podatnika,

do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne, od ul. Kuźniczej,
drzwi są przeszklone, nie otwierają się automatycznie,
recepcja jest na wprost od wejścia głównego,
w budynku jest winda dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Przejście Żelaźnicze 1

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne z wysokimi stopniami, drzwi są drewniane,
recepcja jest po lewej stronie od wejścia głównego,
w korytarzu jest tablica informacyjna,
brak windy,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • Rynek 13

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne od Rynku oraz wejście od dziedzińca,
wejście dla osób z niepełnosprawnościami jest od dziedzińca,
drzwi wejściowe od strony dziedzińca nie otwierają się automatycznie,
brak recepcji/punktu informatycznego,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na pierwszym piętrze,

  • Rynek Ratusz 7-9

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne oraz klatka schodowa, budynek nie jest dostępny dla osób poruszających się na wózkach,
brak windy, brak recepcji, brak tablic informacyjnych,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Sukiennice 10

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, wąskie, nie otwierają się automatycznie,
portiernia/punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
tablice informacyjne są zainstalowane na każdym piętrze,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • ul. Sukiennice 8, 9

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą dwa wejścia: główne i przez Sukiennice 8,
drzwi od strony Sukiennice 8 są ze szkła weneckiego, nie otwierają się automatycznie,
drzwi od strony Sukiennice 9 są drewniane, nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście do budynku,
  • Kancelaria Prezydenta,
  • Sala Sesyjna,

tablica informacyjna znajduje się w holu na parterze,
toalety na pierwszym i drugim piętrze są dostosowane dla osób
z niepełnosprawnościami,
w budynku znajduje się mobilna pętla indukcyjna,

  • ul. Świdnicka 53

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi jedno wejście od strony dziedzińca,
drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie,
portiernia jest po lewej stronie od wejścia,
w holu znajduje się tablica informacyjna,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami, jedynie  na V piętrze można przemieścić się do budynku przy ul. Bogusławskiego, gdzie znajduje się toaleta dostosowana,

  • ul. Gabrieli Zapolskiej 4

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzą wejścia od ul. Zapolskiej 2 i 4, od ul. Bogusławskiego 6, i ul. Piłsudskiego 45-47, drzwi od ul. Zapolskiej 2 są automatycznie otwierane,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • wejście do sali S3,

portiernia jest na wprost od wejścia głównego, od ul. Zapolskiej 4,
na wprost wejścia jest punkt informacyjny,
w budynku są 3 windy dostępne dla osób z niepełnosprawnościami,
do których można się dostać przemieszczając się parterem między poszczególnymi częściami budynku,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami (na III piętrze w pionie toalet przy głównym wejściu ul. Zapolskiej 4 oraz na parterze przy punkcie Informacyjnym sali S3),

w sali S3, przy stanowisko nr 8 zamontowana jest pętla indukcyjna,

  • Al. Kromera 44

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • toaleta na parterze,

do budynku prowadzą schody, z boku są podjazdy,
recepcja jest po prawej stronie od wejścia głównego,
na korytarzu jest tablica informacyjna,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

  • Pl. Nowy Targ 1-8

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
do budynku prowadzi wejście główne oraz boczne od ulicy Krowiej,
znacznikami TOTUPOINT są oznakowane:

  • wejście główne,
  • wejście boczne,
  • toaleta na parterze,

drzwi od wejścia głównego są duże i ciężkie, mają wysoko umiejscowioną klamkę,
do drzwi wejściowych prowadzą schody, które nie są oznakowane, mają noski i brakuje przy nich poręczy,
podjazd ma barierkę tylko po stronie ściany oraz zbyt niski krawężnik o obłych kształtach,
od strony wejścia bocznego jest winda dostosowana dla osób
z niepełnosprawnościami,
informacja ogólna znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego,
informacja Wydziału Spraw Obywatelskich znajduje się po lewej stronie od wejścia,
w holu głównym po obydwu stronach znajdują się tablice informacyjne,
toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
w budynku jest pętla indukcyjna,

  • ul. Pawła Włodkowica 20

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
wejście do budynku posiada znacznik Totupoint,
drzwi główne są przeszklone, nie otwierają się automatycznie, pomieszczenie ochrony / punkt informacyjny zlokalizowany jest w pobliżu wejścia
urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w pomieszczeniu obsługi klientów, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami,
toaleta na parterze jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami,
w pomieszczeniu obsługi klientów przy stanowisku nr 3 znajduje się pętla indukcyjna,

  • ul. Karkonoska 45

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
kasa jest zlokalizowana w pobliżu wejścia,
urządzenie do wydawania biletów kolejkowych znajduje się w poczekalni, nie jest dostępne dla osób na wózkach,
winda jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością,
toalety nie są dostosowane do osób z niepełnosprawnością,

  • ul. Komuny Paryskiej 49

przed budynkiem są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
drzwi wejściowe są szklane, nie otwierają się automatycznie,
brak windy,
sekretariat znajduje się daleko od wejścia a dojście do niego może być trudne do odnalezienia,
toalety nie są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

  • ul. Legnicka 58

Centrum Obsługi Mieszkańca mieści się na pierwszym piętrze w Centrum Handlowym Magnolia Park, obok ruchomych schodów,
drzwi do Centrum Obsługi są szklane, nie otwierają się automatycznie,
punkt informacyjny przy wejściu,
po lewej stronie jest plan tyflograficzny,
w środku Centrum Obsługi są pasy naprowadzające,
stanowiska są dostosowane do obsługi osób z niepełnosprawnościami, mają obniżone blaty, zamontowana jest pętla indukcyjna,
przed Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne miejsca parkingowe, w tym również dla osób z niepełnosprawnościami,
w Centrum Handlowym Magnolia są ogólnodostępne windy i toalety.